Kategóriák
Uncategorized

Egy minőségi ágynemű is segíthet az éjszakai álmatlanság leküzdésében

Az insomnia, vagyis az álmatlanság a lakosság jó részét sújtja. Ez az elégtelen alvás annyit jelent, hogy az egyén tartósan, egy éjszaka folyamán többször, 5-10 alkalommal is felébred, és nehezen tud vissza aludni, akkor is csak felületesen alszik. A zavartalan alvás pedig rányomja bélyegét a másnapi teljesítményére. Nem tud koncentrálni, nagyon fáradt, erőtlen és zavart a viselkedése.

Kiknél fordul elő? Sajnos a nőknél gyakoribb ez a panasz, mint a férfiaknál. A rossz pszichiátriai állapot, a depresszió és a szorongás az egyik legfőbb kiváltó ok.

Mik az álmatlanság tünetei? Nehéz elalvás, gyakori felébredés, felszínes alvás, korai felkelés.

Mik az alvászavart kiváltó okok? Stresszes életvitel, szorongás, alkoholizmus, valamilyen tudatmódosító szer használata, váltott műszakban való munkavégzés, az alvást zavaró környezet (kényelmetlen ágy, szúrós ágynemű, izzadás, zajok, meleg, hideg). Sokan nem alszanak jól melegben. Bizonyított, hogy a legideálisabb hőmérséklet a hálószobában a 17-18 fok. Csökkentsd le a szoba hőmérsékletét és takarózz szatén ágyneművel, ami kellemesen lehűt. Sötétíts be. Sötétben sokkal könnyebben elalszunk és nem ébredünk fel, ha hajnalban világosodni kezd.

Ágynemű

Hogyan tehetünk ellene?  Teremtsünk megfelelő alváshigiénés körülményeket. Szerezzünk be egy kényelmes és minőségi ágyneműt. Ez alap feltétele a minőségi alvásnak. Amilyen a mosdó, olyan a törölköző és amilyen az ágy, olyan az álom. Egy puha 100% pamut ágynemű gondoskodik arról, hogy nyugodt körülmények között alhassunk. Az ágynemű, a maga hangulatos mintájával megadja a hálószobának azt a hangulatát, amely ellazíthat esténként. Egy gyönyörű, harmonikus színvilágú ágynemű, amely frissen mosott illatával átjárja a hálószobát, már önmagában is megalapozza a békés légkört.

Az aromaterápia is jó módszer lehet. Lefekvés előtt párologtassunk 100% természetes tisztaságú, nyugtató illóolajat. Ilyenek a levendula, a jázmin, a rózsa, a szantálfa, a kamilla, az ylang-ylang és a bergamott.

Látjuk, hogy egy kis odafigyeléssel az insomnia megelőzhető. Ne hagyd, hogy uralkodjon feletted a kialvatlanság. Életed Te irányítod, ne add át a gyeplőt a negatív hatásoknak. Rendezd be hálószobád a lakás legnyugodtabb helyiségévé és aludj minden éjjel nyugodtan, kelj minden reggel kipihenten!